Na początku paździenika tego roku w ramach programu Erasmus+ pod tytułem „Intercultural dialogue and empathic communication” Chrześcijańska Służba Charytatywna Oddział Dolnośląski zrealizowała 7-dniowy trening dla osób pracujących z młodzieżą. Uczestnicy pochodzili z pięciu krajów europejskich takich jak Grecja, Rumunia, Węgry Litwa oraz Polska.
Głównym celem projektu było promowanie postaw dialogu i szacunku wśród młodych ludzi, przeciwdziałanie radykalizacji postaw i ksenofobii. Narzędziem do tego celu stał się empatyczna komunikacja, która pomaga patrzeć na drugiego człowieka bez uprzedzeń, z szacunkiem dla jego indywidualności, potrzeb i uczuć. Uczestnicy dowiedzieli się, jak komunikować się z młodymi ludźmi w empatyczny sposób, jak rozpoznawać ich potrzeby i emocje oraz jak rozwiązywać konflikty. Pogłębili swoją wiedzę na temat dialogu międzykulturowego i międzynarodowego. Wymienili się swoimi doświadczeniami, pomysłami i spojrzeniami oraz dali sobie wzajemne wsparcie w rozwiązaniu problemów w pracy z młodymi ludźmi, poprzez metodę Action Learning. Pracując w grupach, przygotowali warsztaty mające promować otwartość na dialog międzykulturowy wśród młodych ludzi i przeprowadzili je w Gimnajum nr 1 w Wiśle.
Udział w projekcie umożliwił uczestnikom zmianę sposobu komunikacji z młodzieżą, a przez to pokazanie młodym ludziom, w jaki sposób mogą lepiej zrozumieć innych. Uczestnicy projektu nawiązali także ciekawe kontakty z osobami z innych krajów i organizacji. Dzięki takim elementom treningu jak Action Learning czy prezentacje na temat pracy w organizacjach, uczestnicy mieli możliwość uczenia się od siebie nawzajem, dzielenia się doświadczeniami i szukania punktów wspólnych, na których można w przyszłości oprzeć wspólny projekt. Niektórzy uczestnicy po treningu wyszli z inicjatywą dalszej współpracy i wspólnego działania. Zostały nawiązane wspierające relacje między uczestnikami, oparte na wspólnych europejskich wartościach. Relacje te dalej trwają i owocują wzajemną inspiracją i uczeniem się. Uczestnicy stworzyli plan wykorzystania nabytych umiejętności w pracy z młodzieżą w swoich krajach. Projekt przyczynił się do promowania europejskich wartości oraz pośrednio wpłynie na poprawę sytuacji imigrantów, poprzez zmianę postrzegania ich przez młodych Europejczyków.